Правила розничной торговли непродовольственными товарами 5

     Бій скла, а також залишені споживачем залишки скла зберігаються в контейнерах (ящиках) для відходів і здаються торговельним підприємством місцевим організаціям вторсировини в установленому порядку.

  1. При продажу лісоматеріалів та будівельних матеріалів суб’єкт господарювання може надавати споживачам такі додаткові послуги:

     вантаження куплених товарів;

     доставка товарів своїм або залученим транспортом за вказаною споживачем адресою;

     розкрій деревостружкових або деревоволокнистих плит і фанери;

     торцювання бруска та пиломатеріалів на заготівку вказаної споживачем довжини;

     нарізання скла за розмірами, що вказані споживачем;

     приймання попередніх замовлень на товари, що тимчасово відсутні в продажу;

     продаж талонів на придбання місцевих нерудних матеріалів з базових організацій;

     збирання стандартних будинків своїми силами чи підрядними бригадами на договірній основі; згинання та різання труб і металопрокату, нарізання різьби на трубах;

     виготовлення нестандартних столярних конструкцій (рам, дверей тощо) на замовлення споживачів;

     видача напрокат будівельних механізмів, інструментів, їх настроювання і заточування;

     зберігання протягом узгодженого строку великогабаритних та важких лісоматеріалів і будівельних матеріалів;

     консультації з виконання будівельних і ремонтних робіт;

     ознайомлення споживачів з каталогами типових проектів індивідуальних житлових будинків;

     розрахунок норм витрат лісоматеріалів та будівельних матеріалів згідно з індивідуальними проектами на житлове будівництво.

  1. Суб’єкт господарювання забезпечує з додержанням відповідних правил продаж супутніх товарів: фарб, лаків, розчинників і розріджувачів, сикативів готових, пензлів малярних, ручного будівельного та деревообробного інструменту, садово-городнього інвентарю, електрошнурів, електропроводів, електроустановлювальних виробів, хімічних засобів захисту рослин, замкових виробів тощо.

     Глава 10. Парфумерно-косметичні товари і мило туалетне

  1. Ця глава визначає особливості продажу парфумерних товарів (духів, одеколонів, туалетної води, парфумерних наборів тощо) та лікувально-гігієнічних і декоративних косметичних товарів (далі -парфумерно-косметичні товари), а також мила туалетного.
  2. Маркуванняпарфумерно-косметичних товарів (на етикетці) і мила туалетного (на обгортці) передбачає наявність інформації про найменування підприємства-виробника, його місцезнаходження, товарний знак, назву товару, масу нетто або місткість, дату виготовлення, строк придатності, групу товару, найменування нормативного документа, вимогам якого повинен відповідати вітчизняний товар, номер партії.

     При маркуванні прозорих парфумерно-косметичних товарів на лицьовому боці етикетки може зазначатися тільки назва товару, інші дані вказуються на зворотному боці етикетки.

     Маркувальні дані можуть розміщуватися безпосередньо на упаковці парфумерно-косметичних товарів (на корпусі банки, коробки, пенала, туба, футляра тощо) та куску мила.

  1. Приймаючи парфумерно-косметичні товари й мило туалетне, перевірку їх якості здійснюють за органолептичними показниками (зовнішній вигляд, прозорість, колір, запах, герметичність укупорки тощо), перевіряють маркування транспортної та споживчої тари, цілісність упаковки.
  2. Парфумерно-косметичні товари і мило туалетне зберігають у чистих, добре вентильованих приміщеннях при відносній вологості 55 — 70 відсотків і температурі повітря:

     парфумерно-косметичні товари — від +6° C до +25° C;

     тверде мило туалетне — не нижче -5° C;

     рідке мило туалетне — не нижче +5° C.

  1. Парфумерно-косметичні товари зберігають на підтоварниках і стелажах. Їх розміщують на відстані не менше ніж 1 м від приладів опалення. Необхідно додержуватися попереджувальних знаків, зображених на упаковці, та попереджувальних написів «Не кидати», «Скло», «Верх» тощо, а також строків придатності кожного виду товару та правил пожежної безпеки.

     Висота складування для парфумерних товарів не має перевищувати 1,5 м, для косметичних товарів і мила туалетного — 2 м.

     Не дозволяється попадання на парфумерно-косметичні товари і мило туалетне прямих променів світла.

  1. На парфумерно-косметичні товари, які надійшли до продажу, мають бути анотації щодо призначення товару, правил застосування, його складу, умов зберігання тощо.
  2. При продажу парфумерних товарів продавець повинен ознайомити споживача з їх запахом за допомогою папірців, які насичуються цими виробами, а також зразків-понюшок, наданих виробником.

     Забороняється в роздрібній торговельній мережі продаж духів, одеколонів, туалетної води на розлив.

  1. У разі коли парфумерно-косметичні товари надійшли в продаж в упаковці з целофановою обгорткою або фірмовою стрічкою, продавець повинен запропонувати споживачу перевірити вміст упаковки.
  2. При продажу парфумерно-косметичних товарів у аерозольній упаковці продавець у присутності споживача повинен перевірити роботу аерозольної головки шляхом натиснення клапана.
  3. Продавець парфумерно-косметичних товарів повинен пропонувати споживачу товари-новинки, взаємозамінні, супутні товари, надавати кваліфіковану допомогу у виборі товару.

     Глава 11. Галантерейні товари

  1. Ця глава визначає особливості продажу текстильної, швейної, металевої, шкіряної галантереї та іншої галантереї (далі -галантерейні товари).
  2. Маркування галантерейних товарів передбачає наявність інформації про найменування підприємства-виробника, його місцезнаходження, товарний знак, назву виробу, артикул, модель, колір, довжину (для метражних товарів), розмір (для штучних виробів), сорт (за умови поділу на сорти), ступінь стійкості забарвлення (крім виробів із сировини натурального кольору), кількість відрізів (тюлеві, мереживні полотна), спосіб прання, дату виготовлення, найменування нормативного документа, вимогам якого повинен відповідати вітчизняний товар.

     При маркуванні дрібних шкіргалантерейних виробів найменування нормативного документа, вимогам якого повинен відповідати вітчизняний товар, не роблять. При маркуванні чемоданів, крім того, указують номер; рукавиць та рукавичок — розмір; пасків — довжину; зубних щіток — колір ручки та ступінь жорсткості.

  1. Галантерейні товари зберігають у сухих, чистих, добре вентильованих приміщеннях на стелажах і підтоварниках на відстані не менше ніж 1 м від приладів опалення, 0,5 м — від електроосвітлювальних приладів, 0,2 м — від стін та підлоги. Проходи між стелажами мають бути не менше ніж 0,5 м.
  2. При зберіганні галантерейних товарів суб’єкт господарювання повинен забезпечити додержання пожежних вимог.

     Товари з пластичних мас та целулоїду мають зберігатися ізольовано від інших товарів як вогненебезпечні.

  1. У торговельному (демонстраційному) залі галантерейні товари розміщують на острівних та пристінних гірках, стендах, полицях-корзинах, полицях-касетах, у шафах-вітринах з похилими полицями тощо.
  2. Працівники суб’єкта господарювання повинні знати властивості та якість матеріалів, з яких товари виготовлені, шкалу розмірів і шкалу повноти, сучасний напрям моди, особливості споживчого попиту, засоби і правила зберігання та догляду за виробами. Вони повинні допомагати споживачам у виборі товару, ознайомлювати їх з новими виробами, уміти визначити розмір рукавиць, коміра, пояса та інших виробів.
  3. Відмірювання тюлю проводиться шляхом накладання жорсткого стандартного метра на тюль, що вільно лежить на прилавку.

     Стрічки, мереживо та тасьму відмірюють жорстким стандартним метром шляхом відкидання їх на прилавок (у відкидку) при вільному без натягання прикладанні цих виробів до метра.

     Капронові гофровані стрічки відмірюють шляхом накладання жорсткого (брускового, дерев’яного) метра на стрічку, що лежить на прилавку (столі) у розправленому вигляді, без натягання і порушення гофрування.

  1. Суб’єкт господарювання може здійснювати продаж таких супутніх товарів: рукавиць та рукавичок, шапочок, хусток, шарфів, блузок, сорочок, панчіх, шкарпеток, парфумерно-косметичних товарів, туалетного мила тощо.

 

Добавить комментарий